google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

10 Kasım 2011 Perşembe

Çikolatalı Tart


1-2 aydır bir tart kalıbı arayışı içindeydim ve nihayet aradığım kalıbı bir mağazada bulu verdim(hemnde indirimli fiyattan)İlk iş olarakta bu muhteşem tatlıyı yapı verdim.yoğun çikolata tadı sevenler için harika bir tatlı....


Tatlı veya tuzlu hiç fark etmiyor tart yapmak gerçekten çok zevkli bir iş.Yapımıda çok basit.Önemli olan kısmı dolapta iyice soğutulması.Mesela hamuru pişirmeden önce buzdolabında iyice soğutmanız gerekiyor ki pişerken kabarmasın.

Çikolatalı Tart

Malzemeler :
  • 150 gr yumuşamış margarin
  • 100 gr toz şeker
  • 35 gr kakao (yaklaşık 3/4 bardak)
  • 200 gr un
  • 2 yumurta sarısı
  • 1 paket vanilya
  • yarım çay kaşığı tuz
Kreması İçin :
  • 1 kutu krema ( 200 ml)
  • 2 paket bitter çikolata ( 80 gr lık) 
  • 2 paket sütlü çikolata ( 80 gr lık)
Yapılışı :
  1. Fırını 170 c ye ayarlayın.
  2. Tart hamuru için gerekli malzemeleri bir kapta spatul yardımıyla karıştırın.Yağlanmış tart kalıbına elinizle yayarak yerleştirin.Kenarlarını yukarıya doğru yükseltin.Soğuması için kalıbı buzdolabında 1 saat bekletin.Dolaptan çıkarıp üzerine çatalla delikler açın.( kabarmaması için)
  3. 15-20 dakika fırında pişirin.(hafif kızaracak).Tartı iyice soğuması için bir kenarda bekletin.
  4. Çikolataları ince parçalar halinde doğrayın.Kremayı bir cezvede kaynama noktasına gelene kadar ısıtın.Kremayı çikolatalataların üzerine dökün.Sürekli karıştırarak çikolataların erimesini sağlayın.
  5. Çikolatalı kremayı tartın üzerine yayıp bir gece dolapta bekletin.
  6. Servis etmeden önce üzerine hafif pudra şekeri serpiştirin.
Afiyet Olsun ...











5 yorum:

Adsız dedi ki...

Mrb
Sitenizi yeni keşfettim.Ne kadar güzel bir tatlı olmuş,iştahım kabardı vallaa

Hayriye dedi ki...

tart yapmak her zaman zor gelmiştir bana ama çok basit görünüyor.denemeyi düşünüyorum

elif dedi ki...

tart kalıbınız kaç cm acaba? sevgiler

elif dedi ki...

Fatma hanım yazmayı unutmuşum birde tart kalıbınız düz olandan dimi? Birde kenar kısmı çukurlu olanlar varda hangisinden acaba? Ben de sitenizdeki tart tariflerinizi denemek için ve özellikle bu tarif için tart kalıbı alacamda sizin bilginize ihtiyacım var...Sitenizdeki diğer iki tart tarifinide burda kullandığınız tart kalıbıylamı yaptınız? Cevaplayabilirseniz çok mutlu lurum sevgiler..

FATMA ÇELİK dedi ki...

elif merhaba
benim tart kalıbın 28 cm lik bir kalip ve evet kenarları düz.esseden almıştım.
diger tart lar da da bu kalıbı kullanmıştım.
ilgi ve alakana çok teşekkür ederim.
ayrıca bu çikolatalı tart çok iyi bir seçim olmuş,eminin tadına bayılacaksın

Bunlar da ilginizi çekebilir