google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

25 Eylül 2012 Salı

Çavdar Unlu Poğaça


Okuldan gelen kızıma sürpriz poğaça hazırlamak için kolları sıvadım (tabi çoğu kendim için :)) )Çavdar unlu olduğu için pek hoşlanmayacağını sanmıştım ama tadını çok sevdi.Pofuduk pofuduk çok güzel poğaçalarımız gün boyu tüketildi...

Çavdar Unlu Poğaça

Malzemeler :
  • 3 su bardağı çavdar unu
  • Yarım su bardağı yoğurt
  • 2,5 su bardağı ılık süt
  • 1 paket toz maya (11 gr lık)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 yumurta (sarısını üzeri için ayırıyoruz)
  • Aldığı kadar normal un
  • İçi için:beyaz peynir
Yapılışı :
  1. Kuru malzemeleri yoğurma kabına alıp karıştırın.Yoğurt,yumurta beyazı ve sütü ekleyip yoğurmaya devam edin.Yumuşar bir hamur oluncaya kadar normal un ekleyerek iyice yoğurun.
  2. Mayalanması için bekletin.(Ben önceden 50 c ısıttığım fırında mayanlanması için bekletiyorum)
  3. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp içine peynir karışımından ekleyip sekil verin.Bütün hamura aynı işlemi uygulayın.Mayalanması için 30-35 dakika kadar bekletin.
  4. Üzerine yumurta sarısı sürüp 180 c fırında kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun...





1 yorum:

Deniz dedi ki...

Çok güzeller :) puf puf..
Çavdar unu hiç denemedim, merak ettim şimdi. Ellerinize sağlık.

Bunlar da ilginizi çekebilir