google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

14 Mart 2015 Cumartesi

Triliçe-Trileçe-Treliçe

İsmi her ne kadar çeşitli şekillerde telaffuz edilse de ben bu tatlıya triliçe diyorum (ne kadar doğru bilemiyorum artık)
Bu tatlı o kadar popüler oldu ki hangi blogu açsam hangi instagram hesabına baksam herkesin kendine göre bir triliçe tarifi olmuş.Gelelim benim tarifime;
Triliçe 

Malzemeler :

  • 5 yumurta 
  • 10 yemek kaşığı toz şeker
  • 5 tepeleme yemek kaşığı un  
  • 1 er paker kabartma tozu ve vanilya 
Sos için:
  • 1 litre süt
  • 1 kutu (200 ml)krema
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket hazır meyveli sos
Yapılışı:
  1. Fırını 180c ayarlayın.
  2. yumurta ve toz şekeri çok ama çok iyi rengi açılıp kabarana kadar mikserle çırpın.Un,kabartma tozu ve vanilyayı içine eleyip spatula yardımıyla yavaşça karıştırın.Yağlanmış tepsiye döküp fırına verin.En az 40 dakika pişirin.(kürdan testini unutmayın)
  3. Kekin pişmesine yakın süt,krema ve şekeri bir tencereye alıp ocakta kaynatın.Kek fırından çıkınca 5 dakika kadar bekletip sıcak sütü üzerine kepçeyle dökün.Bu şekilde 4-5 saat buz dolabında bekletin.
  4. Meyveli sosu tarife göre hazırlayıp soğutun.Servis etmeden önce kekin üzerine gezdirip servis edin.
Not: Ben bu keki sunumu daha güzel olsun diye kelepçeli kalıpta yaptım siz normal bir cam tepside de yapabilirsiniz.

Afiyet Olsun...

3 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

meyve soslu olması harika olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Güloanne mutfakta dedi ki...

Çok güzel görünüyor.Üzerine meyveli sos güzel bir fikir tadını pek değişmez sanıyorum.Karamel aslında çok zararlıymış.Sevgiler

gultasarim dedi ki...

Merhaba elinize saglik cok lezzetli gorunuyor. Bana buyrun

Bunlar da ilginizi çekebilir