google-site-verification: google5f28debd4114d5a6.html

8 Kasım 2017 Çarşamba

TRİLEÇE


Bu tatlıyı o kadar çok yaptım ki artık gözüm kapalı yapar hale geldim.Kime tatırdıysam beğenmeyenini görmedim o kadar iddalı bir tarif.Eğer sizde dışarda satılan trileçeler gibi bir tarif arıyorsanız doğru adrestesiniz demektir.
Tarifin videosuna instagram hesabımdan ulaşabilirsiniz
Trileçe
Malzemeler:
  • 5 iri boy yumurta 
  • 250 gr toz şeker 
  • 300 gr un 
  • 2 paket kabartma tozu 
  • 1 paket vanilya 
Sütlü şerbet için:
  • 1,5 litre süt
  • 500 ml sıvı krema 
  • 100 gr toz şeker 
Karamel sos için:
  • 200 gr toz şeker 
  • 200 ml sıvı krema 
  • 1 paket krem şanti
  • 1 çay bardağı süt 
Yapılışı:
  1. Yumurtanın sarısını ve beyazını ayırın,beyazları çırpma kabına alıp en yüksek devirde kar gibi olana kadar çırpın,toz şekeri azar azar ekleyip çırpmaya devam edin,yumurta sarılarını teker teker eyleyip 3-5 dakika daha çırpın.Un,vanilya ve kabartma tozunu da ekleyip iyice karıştırın.(macun kıvamında bir hamur oluyor)yağlı kağıt serilmiş dikdörtgen burcama döküp üzerini düzeltin.Önceden 160 c ayarlı fırında 35-40 dakika kadar pişirin.(kürdan testini unutmayın)
  2. Süt,krema ve toz şekeri bir tencereye alıp kaynayana kadar bekletin.
  3. Pişen keki tepsiden çıkartıp alt üst edin,yağlı kağıdı sıyırıp çıkarın.sıcak sütü ilk sıcaklığı çıkmış kekin üzerine kepçeyle yayın.Soğuması için bir kenarda bekletin.
  4. Karamel sos için;şekeri bir tavaya alıp üzerine 2-3 yemek kaşığı kadar su döküp ocağa alın.kısık ateşte hiç kaşık değdirmeden tavayı sallayarak şekerin erimesini sağlayın.Kremayı ekleyip iyice karıştırın.Oda ısısında soğuması için bekletin.
  5. Krem şantiyi çırpıp hazırlayın.trileçenin üzerine yayıp düzeltin.isterseniz üzerini tamamen karamel sos ile kaplayın istersenin benim yaptığım gibi şeritler yapıp kürdanla ileri geri desenler çizin.
    Bir gece dolapta bekletip servis edin. 






2 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık ne güzel görünüyor. Trileçe'nin krema kısmından çok süngerimsi kekinin hastasıyım ben. Bu tarifi hemen kaydediyorum.

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık ben kek kısmına irmikde ekliyordum ilk fırsattda bunu deneyeceğim eminim bu daha güzel olcak teşekkürler hayriye

Bunlar da ilginizi çekebilir